גפני: "המדינה משקרת, היא רק רוצה לחלן את החרדים"

גפני התייחס לסיום, למקרה הירושלמי שנחשף באתר 'קול חי' שבו עיריית ירושלים התנגדה לתקצב אירוע של סטודנטים חרדים ודתיים רק בשל העובדה שהוא תוכנן להתקיים בהפרדה, "דיברתי עם הרב ראוכברגר על המקרה. זו השלכה מחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר. שוחחתי איתו ומקווה שההוראה תשתנה", אמר גפני.
דוד לזר 4 Comment on גפני: "המדינה משקרת, היא רק רוצה לחלן את החרדים"

יו"ר ועדת הכספים הבוקר ב'קול חי' • למה בנט נזכר רק עכשיו עם דרישותיו והאם אנחנו לקראת בחירות? • מהי ההוכחה שהמדינה לא באמת דואגת למגזר החרדי ולמה הטובים במגזר לא הולכים לכנסת? • הראיון המלא

ח"כ משה גפני צילום: איזק הררי, פלאש 90
גפני התייחס לסיום, למקרה הירושלמי שנחשף באתר 'קול חי' שבו עיריית ירושלים התנגדה לתקצב אירוע של סטודנטים חרדים ודתיים רק בשל העובדה שהוא תוכנן להתקיים בהפרדה, "דיברתי עם הרב ראוכברגר על המקרה. זו השלכה מחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר. שוחחתי איתו ומקווה שההוראה תשתנה", אמר גפני.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר ועדת הכספים משה גפני התארח הבוקר (ראשון) ב'קול חי' והתייחס למשבר הפוליטי בין יו"ר 'הבית היהודי' נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו סביב הדרישה למזכיר צבאי לכל אחד מחברי הקבינט הביטחוני.

"אני לא יודע למה בנט מתכוון. אם הוא מתכוון לגופו של ענין אני לא רואה משבר, זה נושא שהוא בר פתרון, אבל אם הכוונה לדברים אחרים – פוליטיים זה כבר סיפור אחר, ואני לא יודע לענות על שאלה כזו, אולם אני מעריך שיהיה לזה פתרון היום", אמר גפני.

גפני הבין את התעקשותו של נתניהו ואמר כי "נתניהו מתעקש למיטב הבנתי בגלל העיתוי והאולטימטום. הוא לא יכול להיכנע לאולטימטום. היה משבר של כניסת 'ישראל ביתנו', ישבנו כל ראשי המפלגות, בנט היה שותף לזה, ואז ליברמן הפתיע והודיע בבת אחת, והגיעו לפתרון. כעת, לא יכול להיות שנתניהו יאלץ תוך כדי המו"מ עם ליברמן להיכנס לדבר חדש, זה צריך להיעשות או לפני או אחרי".

לדבריו, "היו צריכים להגיד את זה שבועיים אחרי שהממשלה הוקמה, אני לא שמעתי שבנט אמר דברים כאלו".

גפני תקף את בנט ואמר כי "הוא היה צריך לומר הכל בישיבה המוקדמת אצל נתניהו, היו שם על השולחן 3 אופציות, ואז הוא היה אמור לומר את דבריו, אלא שהוא לא העיר באופציה של ליברמן – שהוא מתנה את זה במזכיר צבאי".

על נושא הדיון עצמו אמר גפני: "אין סיבה שלא יהיה מזכיר צבאי, זה טוב שיהיה מישהו מקצועי בפרט בדברים קריטיים כאלו. אבל אני לא בדקתי או נכנסתי לזה".

"אני מסכם את השיחה הזו: אני לא מתערב בנושא הזה. ואם זה עמדות מקצועיות – זה לא יביא לבחירות. אני בכלל לא רוצה להתערב בסכסוכים של מפלגות אחרות, בפרט שהם בעצמם לא מסייעים לנו".

"לא נאפשר שום שינוי מהמסגרת, וליברמן יודע את זה"

גפני התייחס בדבריו לצירופו של ליברמן לממשלה ולהשלכות של המהלך על הקואליציה הנוכחית. "לממשלה הזו – יש מסגרת שלא הולכת להשתנות, זה גם מה שנאמר לליברמן והוא הסכים לכך, המסגרת ברורה ואם ירצו לעשות שינוי זה יעשה בהסכמה", לדבריו, "אמנם גם במציאות שיש הסכם ותוכנית – יש את רוח המפקד, אבל אני מעריך בעקבות הכרותיי עם ליברמן בתקופה שהיה שר החוץ, הוא יודע להתנהל מתי שצריך שלא ללכת לקיצוניות לצד הזה או לאחר, אבל אם חלילה המצב יהיה אחר לא נאפשר שום שינוי מהמסגרת, אמרתי לנתניהו ליריב לוין וגם עם ליברמן דיברתי".

אתה מוטרד מכניסת ליברמן לממשלה? "אין יום אחד במדינת ישראל שאני לא מוטרד, כל רגע אני מקבל משהו חדש שצריך להתמודד אתו. בהרחבת הממשלה, אני לא רואה שינוי דרמטי, ואני רואה את המגמות אצלו ואת העיקרון שאנחנו מדברים", אמר גפני.

גפני הודה, "הייתי מעדיף את המחנה הציוני בפנים, אם כל אחד יעשה את החשבון הפוליטי – הוא גם יבין מדוע, אבל זה לא קורה".

"כל הדיבורים של המדינה לסייע לחרדים העובדים – הכל שקר"

לסיום, העלה גפני שוב את נושא אפליית החרדים במשרדי הממשלה והשתלבותם באקדמיה, "שידעו כל המאזינים שלך ושל התוכנית שלך, שכל הדיבורים של המדינה לסייע לחרדים העובדים – הכל שקר, הם רק מחפשים אותנו כדי לחלן אותנו".

לדבריו, "כל מה שהם אומרים הם אמירות כזב, אני יכול להביא פרטים ואני עוסק בפרטים, המגמה היא לשנות את אורחות חיינו ולא לסייע לנו. כל הדיבורים של הממשלות למיניהם – אין מאחוריהם כלום, הכוונה היא להפוך אותנו לחילונים", הוסיף גפני שוב.

הוא הזכיר את אירוע יום הזיכרון באוניברסיטת בר אילן, שהמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר מנעה את קיומו בהפרדה, כמו"כ, הוא הרחיב על מאמציו להגדיר את הלימוד בישיבה או בכולל כחלק מ-12 שנות לימוד הנדרשים בשילוב למשרדי הממשלה.

"זורקי התפוזים על המורה עדיפים על תלמיד הישיבה?"

"אלו שלמדו בתיכון והעיפו תפוזים על המורה הם עדיפים על מי ששקד על תלמודו בישיבה את הרמב"ם ואת רבי עקיבא אייגר?", לדבריו, שרי התחבורה והתיירות כבר הסדירו את הנושא בעבר וכעת שוב צריך להילחם על זה במשרד האוצר, "אנחנו במדינה מתוקנת או במדינת עולם שלישי?".

גפני הוכיח את מוכשרותם של החרדים. "התפקיד הכלכלי החשוב ביותר בכנסת הוא יו"ר ועד הכספים, שבו אני מכהן ובעבר כיהנו בו חברי הכנסת רביץ וליצמן, כל חברי, חוץ ממני, היו הטובים ביותר, שמישהו יספר לי סיפורים שמי שלמד בתיכונים הוא יותר טוב מאיתנו".

"הטובים במגזר החרדי – לא הולכים לכנסת!"

עוד הוסיף גפני, "הציבור החרדי לא שולח את הטובים ביותר לכנסת, הם הולכים להיות ראשי ישבות, ואמרתי זאת במליאת הכנסת, 'אתם החילונים שולחים את הטובים ביותר לכנסת ואף על פי כן אנחנו טובים יותר ממכם'".

גפני התייחס לסיום, למקרה הירושלמי שנחשף באתר 'קול חי' שבו עיריית ירושלים התנגדה לתקצב אירוע של סטודנטים חרדים ודתיים רק בשל העובדה שהוא תוכנן להתקיים בהפרדה, "דיברתי עם הרב ראוכברגר על המקרה. זו השלכה מחוות הדעת של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד דינה זילבר. שוחחתי איתו ומקווה שההוראה תשתנה", אמר גפני.

האזינו לראיון המלא:



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    חבל שהמראיין לא שאל את הרב גפני מה עם האולטימאטום שהכריזו בנוגע לחוק הליב"ה?
    הרי הבטיחו שאם עד פסח חוק זה לא יעלה, יתחילו להחרים את ההצבעות בכנסת?
    פסח ראשון כבר, וגם פסח שני למאחרים כבר עבר
    האם ביהדות התורה נותנים יד ויוצרים תקדים שהסכמים קואלציוניים לא צריך לכבד?
    שר החינוך נפתלי בנט גבה את ההתחייבויות עבור החטיבה להתיישבות יהודית מייד בשלב ראשון שאחרי הקמת הקואליציה
    ובמחיר יקר מאוד של תקציבי עתק. מדוע לא דורשים ממנו בהדדיות שיתקצב באופן צודק את המוסדות החרדיים כפי שמתחייב בהסכמים הקואליציוניים?
    מדוע מניחים לו להתעלל במוסדות החינוך החרדיים עם נוהל תקצוב ונוהל איתנות פיננסית?
    איך בכלל נותנים לו לבצע נוהל תקצוב בלי תקצוב?
    ולידיעת החכי"ם הנכבדים, אפילו הבטחת הקדנציה של בנט בעניין סייעת שניה, ככל שזה נוגע לחרדים
    משרד החינוך מנצל ומחפש באופן אינטנסיבי כל תקלה בדיווח או תקלה טכנית אחרת בכדי להוריד מהרשימה
    מוסדות חרדיים (כפי שעשה במענקי שעות , בהכשלה מכוונת ועושק של עשרות מילונים מנשות האברכים!)
    מדוע לבנט מותר ועשות אולטימאטום ולחרדים לא? מה זה הרפיסות הזו? הרי במקרה של בנט
    הטענות אצל ראש הממשלה יתקבלו בדלת פתוחה!

  2. 3

    גפני אתה זה המדינה על מי אתה עובד אתם הרי בקואלציה לא באופוזציה יש לכם עמדות מפתח מי זה המדינה אם אתה בקואלציה אתה זה המדינה שרוצה לחלן אותנו מי הסכים והצביע לחוק הגיוס אתה הרי מודה שעבודה עלולה לחלן אותנו מה אתה מתבכיין

  3. 2

    "המדינה" מי היא? אם לא הקואליציה שלך? מי חוקק חוק גיוס "מתוקן" במטרה לחלן את הנוער שלנו – כלשונך? על הכל יבוא הא' במשפט!!!
    יודע את בוראו ומתכוון ל……

  4. 1

    פושט את טלפיו ראו כשר אני